viernes, 7 de octubre de 2011

BENVINGUTS!!!






BENVINGUTS!!! Us presento la que serà la nostra eina de treball virtual a Ges 2. Un treball virtual, és a dir, en la distància i des de l'ordinador, però no per això menys humà ni menys comunicatiu, més aviat al contrari!



Com comprovareu properament, si tot va bé, per escrit i en soledat sovint a un li és més fàcil expressar allò que realment vol dir, i trobar les paraules justes per fer-ho possible.



A escriure s'aprèn escrivint, tal i com també s'aprèn qualsevol ofici practicant-lo. Ja deia el xinès Confuci: "M'ho varen contar i ho vaig oblidar. Ho vaig veure i ho vaig entendre. Ho vaig fer i ho vaig aprendre." (551-479 a. C.)



Confio doncs que, tot practicant l'escriptura, podreu millorar la vostra llengua catalana, i al mateix temps (com no) també comunicar-vos millor i tenir moments on gaudiu d'autèntica sensació de bellesa. (Us sonen aquestes paraules?)


Per començar, m'agradaria que us presentéssiu i m'expliquéssiu com us sentiu en aquest moment en relació a la LLENGUA i a la COMUNICACIÓ.


Però, per no fer-ho massa espès, anem a jugar una mica: buscarem dues paraules al diccionari a l'atzar i les haurem de fer servir en algun moment...


Us posaré un exemple: Jo he obert el diccionari i hi he trobat "estalagmita" i "meta". Faig una petita presentació tot fent-les servir:




Hola. Em dic Isabel i entre d'altres coses sóc professora a l'escola d'Adults Can Marfà.


M'he proposat dur a terme un bloc comunicatiu amb els alumnes de Ges 2. Hi estic força engrescada. Fa algun temps havia dut a terme blocs semblants però ara feia potser dos cursos que no m'hi posava. Ara em sembla una bona ocasió, sobretot perquè estem davant un grup molt enèrgic i amb moltes coses a dir i les classes són un espai massa reduït per poder expressar-nos tots tal i com voldríem.


Comunicar-se més amb els altres i aconseguir moments de bellesa (no només per les paraules, a vegades també pels continguts que s'arriben a transmetre) és una meta que pot semblar molt ambiciosa. Tanmateix, com hem dit a classe, la progressió en comunicació i bellesa no té límit, així que és un horitzó molt obert perquè cadascú s'apropi en la mida que li convingui i li sigui possible en aquest moment.


Però no patiu perquè us costi expressar-vos ara mateix o per no estar a l'alçada de la situació. Inclús en les coves més fosques i humides, l'aigua que llisca d'un estret sostre pot crear una estalagmita de formes i dimensions precioses; no es fa en un dia, però al llarg del temps, poc a poc, discretament: estarà dreta davant vostre sense que l'hagueu vist créixer.


Ara vosaltres: cliqueu a "comentaris" i deixeu allà el vostre text.


Podeu fer-lo abans en un document Word i passar-li el corrector en català i després enganxar-lo com a comentari. Podeu signar amb un identificador si teniu un compte google, i si no, poseu l'opció "anònim". No oblideu, però, de posar el vostre nom al final del comentari.

Teniu dues setmanes, fins al divendres 21, per penjar aquí la vostra resposta. Ha de ser un text d'unes 20 línies, amb la major correcció i precisió possible.

Salut i sort!



Isabel





37 comentarios:

  1. Hola.
    Això és una prova.

    ISABEL VERDÚ

    ResponderEliminar
  2. Hola em dic Miriam, i soc alumne de la escola de Can Marfà.
    Ja ens coneixem de l’any passat!
    La meva relació amb la llengua ni es bona ni es dolenta, pro faig moltes faltes d’ortografia i em falta practicar molt, sobretot la gramàtica, pro em puc defendre prou bé.
    Espero com menciones al text, pogué millorar molt aquest any i pogué parlar un català adient, m’agradaria fixar-me aquesta meta aquest any.
    Per la comunicació em va força bé, pro a vegades em surten castellanismes o no em surten les algunes paraules en català pro mica en mica aniré practicant més i intentaré fer compatibles alguns horaris i fer dictats o lectures a casa, pro al l’escola intentaré esforçar-me al màxim, gracies per donar-nos aquesta activitat i poder-nos expressar com ens sentim o a que nivell creiem que ens trobem amb la llengua.
    (Per cert les meves paraules eren: fixar i compatible)

    ResponderEliminar
  3. Hola!
    Soc Selema, una noia de vint anys que es troba cursant el segon any del Gess.
    Ja fa un any que estem tots junts aprenent,compartint les nostres històries i expressant les nostres opinions i/o emocions.Estic molt agraïda del grup que hi ha,és com una gran família.
    La meva relació amb la llengua,especialment amb la catalana, és bastant bona, he de suposar que és per què m'agrada parlar molt i si això li sumes que escric i llegeix-ho bastant fa que porti bé.Hauria de millorar la meva pronunciació i les faltes ortogràfiques.
    He de reviure les meves ganes de escriure i reunir totes les qualitats per aprovar amb bona nota!

    Una abraçada!

    Selema

    ResponderEliminar
  4. Hola a tots,Soc la chanez,no sé molt bé com fer aquest exercici,perquè a mi no m'agrada molt aquesta activitat prefereixo estar a clase (com hem fet sempre). Aquest any al GES 2 m'agradaria aprendre molt més vocabulari i millorar l'escriptura que tinc. La llengua catalana és una llengua que m'agrada molt, amb esforç i treball estic segura que farem un curs molt bó. He obert el diccionari al atzar i m'ha sortit: DéU i deure. L'hi demano a DéU que m'ajudi amb els deures(es el que m'ha sortit)

    ResponderEliminar
  5. Hola noies! Gràcies per ser les primeres en trencar el gel. Aprofitaré per fer algun comentari.

    Comentaris generals:

    En general, heu fet l'exercici bé.
    Tanmateix, m'agradaria que féssiu el text una mica més llarg (unes 15 línies està bé). I, com us vaig dir, podríeu fer-ho abans al Word i passar-li el corrector.
    Compte amb la tècnica de l'exercici. S'han de buscar dues paraules al diccionari a l'atzar i INTEGRAR-LES AL TEXT,no dir-les de cop, Chánez. Com ho ha fet la Míriam està bé: et presentes, dius alguna cosa de tu i en relació a la comunicació i la llengua, i les paraules del diccionari queden integrades al text. Al final, però, caldria fer com la Miriam i concretar quines eren les paraules.
    Selema, tu has buscat aquestes paraules o no? No es veu clar.

    Comentaris particulars:

    Miriam.
    Compte: alumne té femení: alumna
    prò: complet: però.
    poguè: deus voler dir "poder"

    M'alegro que emprenguis aquesta activitat amb optimisme, segur que en veus els fruits!
    Per cert, intenta escriure frases una mica més curtes, i veuràs que el text queda més cohesionat.

    Selema:

    Molt bona introducció i comentari sobre l'ambient de la classe.
    Compte: perquè m'agrada / llegeixo.

    Espero que revisquis les teves ganes d'escriure i aprofitis aquestes qualitats tan bones que tens en potència!

    Chánez:
    No és una justificació, no saber fer el text perquè no t'agrada... En tot cas serà que et costa o et fa mandra... Espero que vagis trobant-li el sentit a l'activitat. Segur que millores molt si t'ho proposes.

    Compte: A l'atzar / Li demano a Déu.
    Comentari final divertit, però hagués estat millor que ens intentessis colar el Déu en mig del text i que no es notés que era la paraula del joc... Aquesta és la gràcia!!!

    Bé, salutacions cordials a les tres... I una estirada d'orelles als altres, que encara no heu escrit!!!

    Ei, si us costa molt això de parlar de la vostra relació amb la llengua, podeu parlar també de vosaltres una mica més en general, d'acord? Allargueu més la presentació.
    Fins ara!!!!

    Isabel

    ResponderEliminar
  6. Hola sóc Jose Luis alumne de ges2.
    La meva relació amb la lectura i l'ortografia no ha estat molt bona.
    Des que vaig començar en Ges1, la veritat és que he començat a cursar molts hàbits que havia perdut anteriorment.
    Em costa expressar-me sense que sigui verbalment però espero que amb aquest tipus d'exercicis, aconsegueixi reduir les meves faltes i tingui més facilitat d'expressió escrita.

    ResponderEliminar
  7. Hola! Sóc en Víctor,estudio a l’escola d’adults de Can marfá al curs de Ges-2.
    Trobo que la meva relació amb la llengua va millorant gràcies a aquests estudis. A vegades no te n’adones que comets errades a l’hora d’escriure, així com també no saber en alguns moments quines paraules utilitzar per dir o escriure alguna cosa. A vegades també me n’adono que vull escriure una paraula i no se ven bé com s’escriu, o si porta accent: tancat, obert… Però trobo que mica en mica vaig aprenent aquestes coses.
    M’agradaria comentar que durant el meu dia a dia, la llengua que més utilitzo és el castellà, ja que és la meva llengua familiar, a la feina parlem tots en castellà i amb la majoria dels meus amics també. Trobo que això fa més feixuc l’aprenentatge de la llengua catalana, per això penso que podria intentar de llegir més en aquesta llengua, encara que sigui una mica cada dia.
    (Les paraules són: Feixuc i Intentar)

    ResponderEliminar
  8. Hola em dic Eva, sóc alumne de Ges 2.
    Aquest any la nostre professora Isabel, ha decidit intentar donar classes online, jo encara no estic molt convençuda que funcioni, però tot és provar-ho.
    La llengua catalana per a mi no és (fastigosa) tot lo contrari m'agrada per què és la meva llengua materna. Tampoc em semble (divertida) ja que per molt que mi esforço semble que no se'm quedi res.


    Espero que això no puntuí gaire. :)


    Eva Andreu

    ResponderEliminar
  9. Hola em dic Silvia, i jo també soc de la classe de GES 2.
    Com diuen els meus companys ja portem 1 any, i el començament d'un altre tots junts.
    Encara que hi ha gent que no ha pogut continuar, i es troben a faltar, per+o els qui hi som, fem un gran equip.
    A mi aquestes classes hem sembla que poden ser molt productives, ja que hem costa molt escriure be el Català i així puc practicar per poder-me superar-me a mi mateixa, i arribarà el dia que no fasi cap errada, al igual que poder-me expressar, ja que a classe no dona temps de molt.
    Per això desitjo que aquesta activitat surti molt bé.

    ResponderEliminar
  10. Hola, soc el David...el nou!

    Bé, suposo que us en heu adonat que no soc gaire xerràire, crec que es deu a que, sempre es difícil conèixer vint o trenta persones de cop, a poc a poc ja ens farem "amics", doncs em considero sociable. Però m'haig de concentrar en estudiar! Que prou em costa...

    La meva relació amb la llengua considero que es bona, però com tot, sempre es millorable, acostumo a tenir sempre les mateixes faltes ortogràfiques.. Soc un cap-gross, i un tosut, que hi farem. Parlar i entendre'l es una altre cosa, ja que m'agrada escoltar la radio quan puc, i sempre poso emisores en Català, i tinc bons amics catalano-parlants, així domcs, ho vaig cuinant a "foc" lent.

    No tenía un diccionari a ma, així que he agafat un llibre, l'he obert en dues pàgines diferent i he agafat les primeres paraules d'aquestes, que no fossin articles o preposicions. Això si que val, oi?
    SALUT!

    ResponderEliminar
  11. Hola sóc l’Adán, un noi de vint anys del grup GES-2. És el meu segon any d’estudi i d’aprenentatge al centre d’adults Can Marfà. Som un grup molt unit, amb el què aquest any l’afrontem amb més ganes.
    La meva relació amb la llengua catalana és bona, ja que és la meva llengua materna, però, parlo el castellà com a llengua principal. En referència a l’ortografia crec que me’n surt-ho prou bé, encara que de vegades dubto. Amb aquests tipus de lliçons són molt aprofitables per poder fer un progrés en el nostre llenguatge, per què sempre podrem expressar-nos millor. I, finalment amb la lectura trobo que potser hauria de dedicar-hi més temps, doncs tobo que és un concepte essencial per la nostra vida.

    (Paraules: progrés i concepte)

    ResponderEliminar
  12. Vinga, per fi això s'anima!
    José Luis, sí, jo també espero que aquesta pràctica us ajudi a millorar. De fet, ja has millorat molt des que vas començar Ges 1, tot i que no en siguis conscient.
    Per cert, em sembla que has oblidat de fer allò de mirar les dues paraules a l'atzar. Però les teves línies estan molt ben escrites.

    Víctor.
    Exercici molt ben fet. És normal que dubteu sobre com s'escriuen les paraules. L'important és que sigueu conscients d'aquests dubtes i us prengueu la molèstia de fer consultes per tal de solucionar aquest dubte. Com us deia, a escriure s'aprèn escrivint, i si tens un dubte i el consultes, això ja no ho oblides mai més.
    Si la teva llengua habitual és el castellà, encara té més mèrit tot el que facis. Sí, llegir et podria anar bé.
    Ànim!!!
    I compte!
    "No sé ben bé" i no "no se ven be"
    "intentar llegir" i no "intentar de llegir"

    Eva, has fet l'exercici bé, tot i que, com la Chánez, estaria bé que hi posessis una mica més de fe! ;)
    Ben triades les paraules.
    I compte, s'ha de dir "sembla" i no "semble".
    I "puntuï".
    Ànim, continua escrivint sense por!

    Sílvia, molt bona presentació. Sí, la idea és que aquí poguem fixar-nos més en els detalls i millorar l'escriptura.
    Ei, es diu "em costa molt" i no "hem costa molt".

    David, és clar que val l'exercici que has fet.
    Si no teniu un diccionari podeu triar la paraula de qualsevol llibre. Crec que t'has adaptat molt bé al grup, i això no ha fet més que començar. Estic segura que fareu molt bona pinya.
    Genial que t'agradi sentir el català! Ens ho passarem molt bé al Gran Dictat.
    Compte els accents: xerraire, tenia
    I les s: cap-gros i tossut, emissora.

    Adán, molt bona presentació. M'ha agradat molt com parlaves del grup també, hi estic molt d'acord!

    compte!
    me'n surto, perquè

    Si dediques a la lectura una petita estona cada dia, encara que només siguin 10 minuts abans de dormir, notaràs de seguida els resultats.

    Salutacions a tothom!

    Isabel

    ResponderEliminar
  13. Bon día i bona hora.
    Soc Juan Pascual, el meu dia a dia con el català es molt limita, per que la família i el amic parlen castellà, escriure se amb dona molt mala ment, tinc el desig que fent aquesta activitat i llegir una mica mes, es però tindre un català superior al finalitzar a quest curs de Ges-2.
    Desi-ho que pugui distribuir me el temps millor per millorar escriure i parla en Catalán.
    Fins avia.
    Juan P. R.

    (les paraules son distribuir, superior.)

    ResponderEliminar
  14. Hola bon dia!!!
    soc la virginia mateo el meu dia a dia amb el catalá no és molt estens ya que la meva familia es castellana.Peró a la feina com el tracte amb persones ni´an tant castellans com catalans i faig líntent de parlar al catalá a la feina amb la gent catalana .peró em costa molt tenir una comverse estensa ya que s´en fa un (embolic)a la llengua y no se que paraules adecuades transmetre .El fet de estudia amb vosatres es una gran satisfaccio per mi ya que veig que poc a poc milloro a pases de (cargol)peró es sactifactori el fet de pogresar a la vida y enriquir´se amb la llengua .Que no esperaves mai mes sapigué parlar´ne be y excriure be.

    Les paraules son: enbolic , cargol.

    ResponderEliminar
  15. Hola em dic Gemma i estic molt contenta de ser alumne de Can Marfà. Gracies aquesta escola e après moltes coses i e conegut a gent molt maca.
    Se que encara tinc que aprendre molt més i m’agradaria poder parlar i escriure correctament el català,la veritat es que no sem dona gaire bé,faig moltes faltes de ortografia i per més que intento escriure millor ho faig molt malament. La gramàtica morfològica es un infern per mi,tot sem fa un embolic. Però m’agraden las classes de català y també aquet bloc on sens dona la oportunitat de expressar la nostre opinió y desenvolupar millor la nostre escriptura. Espero progressar i poder aprovar quest curs, se que i tindre que dedicar més temps i repassar més a casa.
    (LES MEVES PARAULES SON INFERN I DESENVOLUPAR)

    ResponderEliminar
  16. Hola! Sóc tania i estudi a l'escola d'adults de Can Marfà fent ges-2. La meva relació amb la llengua catalana ha millorat molt, ara em falta corregir les faltes d'ortografia ho millor dit els accents. Ara em desenvolupo millor parlant català ja que en el treball he d'estar contínuament parlant català. Estic molt contenta amb el grup que som, ja que som una gran família, però hem de fer les coses amb més moderació perquè de vegades ens esverem de seguida. Aquest any estic segura que tots anem a obtenir el títol ja que ens esforcem molt.
    Les meves paraules són treball i moderació.

    ResponderEliminar
  17. Hola em dic Juan Luis i soc alumne de Can Marfá m’agrada llegir el diari l’ apartat d`esports i les noticies mes destacades,m’agrada saber com esta el món a tot arreu , no sóc un noi que li agradi gaire això descriure,però es necessari i sempre ens farà falta..
    La meva mare parla català, però jo quan era petit no el parlava i ara estic comença’n a parlar-lo en realitat, a mi m’agrada aquesta llengua però els meus amics em parlàvem amb castellà.M’agradaria aprovà aquet curs, fa uns anys baix desaprofita la oportunitat d’atreure’m l’ESO i aquesta vegada,li posaré més ganes i més força.
    Encarà que amb costa molt i a que sóc hiperactiu però mai deixo d’intentar-ho .
    Destaca/força

    ResponderEliminar
  18. Hola !!

    Soc l'Eva i soc una altre alumne de GES 2 .
    La meva relació amb la llengua va millorant mica a mica,
    es com insuflar aire en un globus, que va augmentant lentament,
    donç passa el mateix amb la meva relació amb la llengua, que cada cop s'ínfla mes amb coneixements nous.
    A casa meva, tota la família es catalan-ho parlant, per aixo no tinc massa problemes per expressar-me verbalment, el problema ve quant tinc que escriure, tinc una ortografia molt dolenta i es el que tinc que solucionar.
    Peró perquè aixo succeeixi m'haig d'esmenar mes a classe.

    (Les meves paraules són insuflar i esmenar)

    Fins aviat!!

    Eva Miguel

    ResponderEliminar
  19. Hola, Sóc el Cristian estudio a l'escola de Can Marfá.La veritat nose com començar, em costa un mica expresarme i faig moltes faltas de ortografia,ja que no parlo normalment en català però m'estic esforçan per aprenda,també tendria que dedicarme més a llegir ja que no ho faig molt,però estic convençut que em traure al títol.

    aprenda/dedicació

    ResponderEliminar
  20. Hola, sóc el Eric i soc alumne de can marfa ges-2. Isabel ya saps que no m' agrada aquestas activitats,però e fet un gran esforç per escriure en aquest blog.No e parlat mai catalá, però m'estic esforçant bastant. El Ramon estara orgullos de mi, que no vaig parla català gaire l'any passat.

    Ramon/orgullos
    PD. No tinc word així que tindre moltes faltas

    ResponderEliminar
  21. Hola sóc el Toni i vaig a les classes de GES-2 de can Marfà. Nose molt bé com començar ja que jo mai acostumo a parlar català i em costa una mica però estic decidit a aprendre i millorar la meva català tant escrivint com parlant, per poder treure el títol

    Avançar / esforç

    ResponderEliminar
  22. Hola em dic Narcís i soc alumne de Can Marfa perdo per el retràs aquest cop no a sigut culpa la RENFE, es el primer any en l´escola i hi estic molt a gust. El català es la meva llengua materna però fa molts anys que no l’utilitzo però això la meva ortografia es pobre però espero aprendre molt. Llegeixo bastant tan en català com castellà el problema que tinc es que moltes vagades confonc les paraules però amb esforç espero treure-m’ho.
    (retràs, confondre)

    ResponderEliminar
  23. Hola em dic Miquel , és el meu segon any a l’escola de Can Marfa.
    Tot sent el major d’edat en la classe, els companys em fan sentir com un més, el que ha fet que em trobi molt bé amb ells.
    El meu entorn (feina i família) no ha sigut majoritàriament al voltant de la llengua catalana.
    El català crec que el parlo força bé i el meu nivell de comprensió al llegir-lo, també crec que és força bo.
    No passa el mateix amb la gramàtica catalana,la qual és totalment desconeguda per mi, fins arribà a l’escola de Can Marfa.
    Estic fent progressos que fan que estigui un xic animat. La meva manca de temps per la lectura i escriptura, deguda a les llargues jornades laborals de: dilluns fins a dilluns, fan que la meva lectura en català, sigui un article de algun diari matinal.
    Tinc la presumpció de que el meu coneixement gramatical està millorant.
    Les meves paraules són: matinal, presumpció.

    ResponderEliminar
  24. alexander del rio barral24 de octubre de 2011, 10:38

    Hola Alexander soc un alunne de ges 2. No es que magradi fer molt aixo perque en costa molt Resumin jo normalment escrit amb moltes faltes i matrevanco molt en dir una mica les paraules pero no passa res amb el tembs aprendre a no fer fallos tecnics amb la llengua catalana.
    Amb tota aquesta reflesiio espero millora tambe la compressio lectora i compendra els exercisis que tinc fer en cada moment es molt inportant per mi per poder anar ha trevallar en falicitaria molt .

    ResponderEliminar
  25. Bon dia Isabel. Sóc l'Oreste Alfaro alumna de Català del grup GES 2 Vespre.

    Per fer la meva presentació he obert el diccionari i en alguna de les frases inclouré les paraules “paperera” i “denotar” (que vol dir iniciar, significar, ésser senyal).

    Vaig néixer a Cuba i la veritat és que en relació a la llengua mai hauria pensat que estudiaria el català, doncs en aquells moments tampoc sabia que existia. De totes maneres haig de dir que de sempre dins la meva família he sentit paraules com “estimar”, “dispensa”, “bon dia”...

    Un dia, ja fa un temps, vaig conèixer la que és la meva dona i em vaig adonar que a part de les parles espanyoles i d'angleses n'hi havia una altre, entre moltes, que era el català.

    Dins la comunicació les paraules/frases que m'agraden sentir perquè tenen un so, per a mi agradable, són: “de mica en mica s'omple la pica”, “això”, “aquesta”, “doncs”, “fins i tot”, “qui ho hauria dit”, “donem allò”, etc.. També n'hi han que em sonen malament i fins i tot les tiraria a la paperera, com: “ampolla”, “petó”, “bona tarda”, “tisores”, “catifa”, “taula”, “coixins”, “butxaca”, etc.

    A mi m'agraden les llengües i no tindria problema en parlar més el català. El problema que hi ha aquí és que quan una persona et coneix i de primer et parla en castellà automàticament sempre continua parlant-me en castellà. També em trobo que si intento en ocasions parlar en català al final denoto que acabo parlant castellà perquè estic més còmode en la conversació.

    Espero haver-ho fet bé. Fins demà...

    ResponderEliminar
  26. Hola Isabel,sóc la Sandra i faig el GES-2 a Can Marfà.Sento no haber-ho fet abans awuest excercici peró vaig tindre algunes complicacions per trobar el blog,l'any passat no vaig tenir cap problema amb las llengua catalana i castellana espero que aquest any em vagi igual de bé o millor.
    A casa meva no hi parlo el catalá per part de mare ja que ella no es de aqui peró en canvi,amb el meu pare,en parlo força.Intentare de parlar mès el català perque aixi no tingui dificultats a classe a l'hora de parlar-ho o escriure'l.
    Espero que t'hagi agradat,una abraçada i fins ara!

    ResponderEliminar
  27. bona tarda!
    sóc alumne de canmarfa, ja fa un any. El meu nom és Joan Manel.
    Hem vaig apuntar per treurem el GES, per fer el curs posa i anar a un grau superior de "analisi i control". Fa set anys que traballo , atrofiant el meu cervell sense dedicar-li unes hores d'estudi, vaig decidir posar-m'ha estudiar, comenzan per el més basic. De mica en mica vaig adquirint més coneixements. No per ser ningú ,sinó que saber no ocupa lloc. La veritat que m'agradat molt haver començat l'any passat perquè he conegut persones molt grans i aprenem uns dels altres i aixó no et preu.
    adquirir
    atrofiar

    ResponderEliminar
  28. Hola em dic Andres De jorge , estic fe el curs de ges 2 i soc alumne de la escola can marfa.
    ja porto un temps ala escola fen el primer curs y de moment tot va bé.
    la meva relació amb la llegua diria que es fluixa ja que encara que m'agrada i la practico no trovo a agafar del tot el accent.. y algunas cosas com les contraccions y les faltas d'ortografia es fan pesadas de aprener pero penso que de totas maneras, em desemvolupo vastant bé, crec que la millor manera de practicar y practicar mes i intentar tenir mes amics que utilitzin la llengua aixi em familiaritzo cada cop mes..
    PD:
    Isabel perdona por trigar tant , merci per la comprenció de donarme mes temps.

    ResponderEliminar
  29. Hola!

    Més comentaris que us “devia” sobre els postres escrits:

    1. Juan.

    Sí que et costa bastant escriure en català. Per això mateix, ho hauries de fer més sovint!

    Si escrius a l’ordinador en Word podràs passar-te el corrector i fixar-te en què falles. Veig que barreges molt català i castellà. T’hi has fixat bé en allò que has escrit?
    Potser podries llegir cada dia una miqueta de notícies en català, per Internet. I també més missatges escrits en català t’ajudaria.

    Compte: limitat, perquè, se’m dóna, malament, espero tenir, desitjo, parlar, català, aviat!
    (Torna a escriure el teu text aquí sota o m’ho dones amb el dossier de classe, ok?)

    2. Virgínia

    Et dic el mateix que al Juan. Si t’hi esforces i t’hi fixes molt de ben segur ho milloraràs. Està bé que intentis parlar en català, però no has de tenir por d’equivocar-te!

    Simplement quan parlis fes-ho com millor puguis, i quan escriguis... consulta totes les eines que puguis, perquè si no no milloraràs!!!

    Compte: Sóc, català, extens, ja que, però, n’hi ha, l’intent, conversa, se’m, d’estudiar, satisfacció, progressar, i enriquir-se, i escriure!!!!

    3. Gemma.

    Gràcies pel missatge optimista... i per posar-t’hi amb tant interès a fer les tasques de classe. Sí, tot el que fem us ha de servir per aprendre les matèries però sobretot per créixer com a persones!
    Compte: he après, he conegut, HAIG DE i no tinc que, se’m dóna, i aquest se’ns la nostra, hi hauré de dedicar...

    Isabel

    ResponderEliminar
  30. Hola Isabel!
    He vist el teu comentari, t'escric per dir-te que al final ens has convençut i es nota que ens comença agradar més això d'escriure al blog.
    No he tornat a escriure el meu text perquè havia fet poques faltes.


    Selema G.G

    ResponderEliminar
  31. hola sóc la chanez,et volia comentar que tens rao perque tendria que haver de esforçarme mès am l’activitat ja que no es excusa que no m’agradi l’activitat,la proxima la intentare millorar molt mès.

    ResponderEliminar
  32. Chanez ja saps! tens que tenir una mica més de fe!!


    Eva Andreu Solà

    ResponderEliminar
  33. Isabel tinc que reconeixer que això del bolg cada vegada es millor!!


    Eva Andreu Solà

    ResponderEliminar
  34. Hola sóc Silvia Garrido, i els meus comentaris són:
    ISABEL: Gracies Isabel per la correcció de la falta d'ortografia, a partir d'ara intentaré no fer-la més

    COMPANYS: Em semblen molt interesants en la forma que s'han expressat els meus companys, ja que d'aquesta manera s'han pogut expressar com ho he pogut fer jo.

    ResponderEliminar
  35. Hola a tots, soc el David.

    Crec que es veritat això que es diu, que quan escrivim, sembla com que ens expresem millor.

    He llegit algunes de les presentacions, no totes, ja que disposo de poc temps aquests dies. Però he de dir que de les que he llegit, moltes desprenen entussiasme per la materia.

    ResponderEliminar
  36. Miquel Garcia
    COUCH SURFIN? Sempre he tingut fe en la gent i fins el dia d’avui m’anat ve am la gen,això si sempre de cara a cara, però per mail? ( les noves tecnologies i jo???) en fi, per mi es una bona manera de viatjar varat i de conèixer les persones, els llocs am gen del país, no amb les agencies de viatges.
    MUR BLAU
    Per mi els viatges solen ser vora la mar. Eivissa el meu darre desti, sol platja,visita als poblets, museus, ruines històriques…
    Vaig arribar a la illa am la família, com cuansevol altre família de vacances, hotel, coche de lloguer, (ha¡ molt important el GPS) i apa¡ a corre la illa. No crec que em deseix gaieres cales per visitar,( de 8 del mati fins 7 de la tarda platja) passava el dia de cala en cala. La nit visita als pobles i ciutat, i tot ollo que es podia visitar o veure i entra (pacha…). L’ illa te +- 50km de N a S. Li vaig fer al coche en 8 dies 1200km. Un parell de voltes per l’illa?
    Cambiem de Eivisa a Portinats (de la capital al nor de l’illa). Comensant per a mi les vacances .Em trobo em els millors amneites del moment, perfer un curs de cuetre dies d’apnea.
    Presentació dels monitors i cursillistes, teòrica, seguretat, piscina, respiració , relacsació i al aigua¡. Tenim una boia lligada a una corda i aquesta subjecta al fons am un mort -100mt de fondària. Un a un nem preparant les nostre baixades, física i mentalment, fem las primeres baixades de contacta amb el medi -20 -30. El cos hi es, la ment on està? Fa 20 minuts que espero , això amb diu l’ordinador, qüan obro els ull i el miro, el monitor m’agafat de la ma per senyalar-me que em toca, fora ordinador no puc portar-lo, res em pot distreure, no haig de sapigue on em trobo de fondària o tems que porto sota l’aigua. Estic al pun de sortida ara mano jo, he visualitzat el que faré alla Baix,ment apunt, cos oxigenat i relatçat. Cop de ronyons i començo a bixar poc apoc, el monitor m’avança, comeso a notar la pressió haig de compensar , un altre vagada i un altre, trobo la termoclina (aigua freda) començo a baixar el ritme d’aleteig, veg que baixo mes depresa el monito gira i comença a pujar a superfície,estic sol , ja no veig els raixos de sol,que freda,com noto la pressió del aigua. Primer avis del cos amb demana oxigen , unes petites rampes, unes contraccions, que es això? Ha¡ el primer submarinista de seguretat. Arribo alla on jo crec el meu cos pot (tot el que eibaixat u aig de pujar).M’agafo a la corda i giro capa munt, crec? amb quedo mirant al meu voltan¡ Miro al meu voltan , girant sobre la corda, a munt? avall? no veig res mes que aigua, la presió em te esclafat , el cos em demana aire, tot aixó s’emva, tinc al meu voltant el MUR BLAU (impressionant).
    La lluita del cos per dir-me, necessito aire am fa reaccionar i començo apujar-la pressió negariva fa que em costi arrencar del fons, pujo a bon ritme, cada vagada em costa mes aletejar, el cos cada vegada em demana aire amb més insistència, rampes i contraccions ja no em deixen i van pugen em mi. Veig una figura? el submarinista de seguretat, vaig pujant, començo a veure raxos de llum m’acosto a superfície¡ no miris a munt, la vista al fron i pujan, quan queda? Tranquil pots arribar. Am deixar el sumarinite, lifa el relleu un apneista, s’emposa al daban em fa la senyal, tot ve, jo pujant, veig els raxos de sol ya em queda poc, jo tranquil, el cos no tant i es continua queixen,aire, aire¡¡¡ Axeico el cap el sol veig, ja puc respirar¡¡¡ i em desperto...

    ResponderEliminar
  37. Ai, Miquel, que t'has equivocat, que no anava aquí sinó en un altre lloc el surf couching!!! ;p
    Molts macos els comentaris que heu fet... Podríeu fer-ne algun més sense que jo us hi empenyés!!!
    ISabel

    ResponderEliminar